mgr Izabela Łagowska
Godziny pracy w roku szkolnym 2023/2024
środa: 8.00-9.30
piątek: 8.00-15.00
Drogi Uczniu!!!
Zwróć się o pomoc do psychologa, jeśli:
- masz jakiś problem i nie wiesz z kim o tym porozmawiać;
- czujesz się samotny;
- boisz się chodzić do szkoły;
- źle czujesz się w swojej klasie;
- czujesz się odizolowany od rówieśników;
- ktoś Ci dokucza, wyśmiewa, grozi, wymusza od Ciebie pieniądze itp.;
- masz inne problemy w relacjach z rówieśnikami lub dorosłymi (rodzice, nauczyciele);
- masz trudności w nauce;
- martwisz się sytuacją w domu rodzinnym;
- masz problem z kontrolowaniem agresji;
- przejawiasz trudności w radzeniu sobie z nieprzyjemnymi emocjami;
- jesteś nieśmiały/a i bardzo chcesz to zmienić;
- po prostu chcesz o coś spytać.
Przyjdź, razem spróbujemy sobie z tym poradzić.
Rozmowa może sprawić, że znajdziesz rozwiązania nurtujących Cię problemów. Twoje problemy nie świadczą o tym, że jesteś gorszy/a. Inni też mają problemy, wszyscy je mamy. Jesteś odważny/a, bo umiesz przyznać się samemu przed sobą, że nie potrafisz sobie z czymś poradzić.
Rozmowa to mądra i dojrzała decyzja.
Drogi Rodzicu/Opiekunie!!!
Jeśli:
- martwi Cię zachowanie Twojego dziecka;
- niepokoją Cię jego wyniki w nauce;
- coś się dzieje w Twojej rodzinie i boisz się, jaki to będzie miało wpływ na Twoje dziecko;
- zachowanie Twojego dziecka nagle się zmieniło i nie wiesz dlaczego;
- Twoje dziecko jest nieśmiałe lub agresywne i bardzo chciałbyś to zmienić;
- nauczyciele zwracają uwagę, że z Twoim dzieckiem dzieje się coś niepokojącego (np. ma problemy z koncentracją, trudności w nauce, łatwo wpada w gniew, jest lękliwe lub wycofane);
- chcesz zasięgnąć porady odnośnie instytucji świadczących pomoc dziecku (diagnostycznych, terapeutycznych).
Przyjdź, razem spróbujemy się temu przyjrzeć. Jako rodzic/opiekun jesteś najważniejszy dla swojego dziecka, dlatego tak ważne jest, abyśmy wspólnie starali się znaleźć rozwiązanie. Moja praca bez Twojego udziału nie przyniesie dużych efektów.
Zadania psychologa szkolnego:
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 poz. 1591 ze zmianami).
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym;
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów.