W tym artykule znajdziecie materiały edukacyjne przygotowane przez Waszych nauczycieli. 

W kolejnych dniach będą pojawiały się nowe zadania, prosimy zatem o systematyczne zaglądanie na stronę!!!

Życzymy przyjemnej i owocnej pracy :)

 

kl. IV

j. polski:

- ćwiczenia w odmianie rzeczowników i przymiotników przez przypadki 

- proszę zapoznać się z informacjami dotyczącymi czasownika - podręcznik str. 237-239 (niebieskie ramki), a następnie wykonać zadania 1-5 w ćwiczeniach  str. 65-66

matematyka:

- proszę wykonać zadania w zeszytach ćwiczeń - str. 48 i 49

- proszę narysować w zeszycie 5 różnej wielkości kwadratów i 5 prostokątów oraz obliczyć ich obwody

historia:

- temat: Skutki wojen XVII wieku

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 83, a następnie na jego podstawie wymienić 6 skutków wojen w XVII wieku

- temat lekcji oraz odpowiedź na zadanie muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

 

kl. V

j. polski:

- czytanie lektury "Przygody Tomka Sawyera"

- pisownia wyrazów z rz, ż, ch, h - inne reguły - podręcznik str. 221, 222 zad. 1, 2, 3 ustnie, zad. 4 pisemnie do zeszytu; proszę też wykonać zadania utrwalające w zeszycie ćwiczeń str. 85, 86, 87

- zapoznaj się z mitem pt. "Syzyf" - podręcznik str. 268, a następnie w oparciu o tekst wykonaj zadanie 3/270 oraz zad. 6a i b/271.

matematyka:

- utrwalenie wiadomości z działu Figury na płaszczyźnie

- proszę zapoznać się z nowymi tematami z podręcznika ze str. 141 i 142

historia:

- temat: System feudalny

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 132-134, a następnie odpowiedzieć na pytania:

1. Kogo w Średniowieczu nazywano seniorem, a kogo wasalem?

2. Co oznacza słowo "feudum" i przywilej?

3. Wymień cztery grupy społeczne, które ukształtowały się w Średniowieczu. Jakie były ich zadania?

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

geografia:

- temat: Przez lądy i oceany

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 86-90, a następnie odpowiedzieć na pytania:

1. Co nazywamy osią ziemską? 

2. Czym są południki i równoleżniki?

3. W jaki sposób dzielimy Ziemię na półkule?

4. Wymień kontynenty oraz oceany świata.

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

 

kl. VI a

j. polski:

- czytanie lektury "Ania z Zielonego Wzgórza"

- pisownia nie z różnymi częściami mowy - podręcznik str. 208, 209 zad. 1 pisemnie do zeszytu w oparciu o tabelkę, zad. 2a ustnie, 2b pisemnie, 3 ustnie, 4 pisemnie

- zapoznaj się z informacjami ze str. 215, 216, 217 dotyczącymi pisania życzeń; wykonaj ćw. 3/217, a następnie wykonaj zadania zawarte w zeszycie ćwiczeń str. 66, 67.

- zapoznaj się z tekstem "Prima aprilis" s. 217, a następnie wykonaj pisemnie do zeszytu zad. 1, 2 ,3 ,4, 5 str. 219

matematyka:

- materiały i zadania dla uczniów będą publikowane w chmurze internetowej na Dysku Google. Wejście na dysk jak na lekcjach informatyki. Otwieramy przeglądarkę Google i w prawym górnym rogu klikamy w te 9 kwadracików i wybieramy Dysk Google.

- logowanie: hasło: A1b2c3d4!

klasa VI loguje się na konta:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

- zadania proszę rozwiązywać w zeszytach przedmiotowych

historia:

- temat: Potop szwedzki

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 98-102, a następnie odpowiedzieć na pytania:

1. Podaj ramy czasowe (początek - koniec) potopu szwedzkiego.

2. Wymień 3 przyczyny i 3 skutki potopu szwedzkiego.

3. Na czym polegała taktyka wojny podjazdowej stosowanej przez Stefana Czarnieckiego?

4. Dlaczego obrona klasztoru na Jasnej Górze była przełomowym momentem potopu szwedzkiego?

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

geografia:

- temat: Przygotowanie do testu z działu III - Środowisko przyrodnicze i ludność Europy

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 91-92, a następnie wykonać zadania z podręcznika str. 93-94

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

 

kl. VI b

j. polski:

- czytanie lektury "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi"

- ćwiczenia w redagowaniu opisu przeżyć i sprawozdania

matematyka:

- utrwalenie wiadomości z działu Procenty

- proszę zapoznać się z tematem Liczby dodatnie i liczby ujemne - podręcznik str. 158

historia:

- temat: Powstanie Bohdana Chmielnickiego

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 93-96, a następnie odpowiedzieć na pytania:

1. Kto w XVII wieku zamieszkiwał tereny południowej Ukrainy?

2. Wymień przyczyny i skutki wybuchu powstania kozackiego z 1648 r.

3. Wyjaśnij słowa: żołd, Kozacy, chan, buława.

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

geografia:

- temat: Przygotowanie do testu z działu III - Środowisko przyrodnicze i ludność Europy

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 91-92, a następnie wykonać zadania z podręcznika str. 93-94

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

 

kl. VII

j. polski:

- czytanie lektury "Syzyfowe prace"

- ćwiczenia w redagowaniu rozprawki na temat "Warto pomagać" z uwzględnieniem lektur

matematyka:

- materiały i zadania dla uczniów będą publikowane w chmurze internetowej na Dysku Google. Wejście na dysk jak na lekcjach informatyki. Otwieramy przeglądarkę Google i w prawym górnym rogu klikamy w te 9 kwadracików i wybieramy Dysk Google.

- logowanie: hasło: A1b2c3d4!

klasa VII loguje się na konta:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

- zadania proszę rozwiązywać w zeszytach przedmiotowych

historia:

- temat: Przygotowanie do testu - dział V - I wojna światowa

- zakres materiału:

1. Pośrednie i bezpośrednie przyczyny I wojny światowej.

2. Scharakteryzuj sojusze zawarte przed wybuchem wojny, które państwa brały w nich udział?

3. Na czym polegał plan Schlieffena?

4. Wymień najważniejsze bitwy I wojny światowej.

5. Na czym polegała wojna pozycyjna, jaka broń została wykorzystania podczas I wojny?

6. Oceń skutki przewrotu bolszewickiego dla Rosji i Europy.

6. Sprawa Polski w polityce ententy i państw centralnych.

7. Wyjaśnij, które wydarzenia polityczne miały przełomowe znaczenie dla odzyskania przez Polskę niepodległości?

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

geografia:

- temat: Urbanizacja

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 113-118, a następnie odpowiedzieć na pytania:

1. Co to jest miasto, jakie może pełnić funkcje?

2. Wymień problemy mieszkańców dużych miast?

3. Podaj znaczenie terminu - urbanizacja? Jaki jest wskaźnik urbanizacji dla Polski?

4. Jak wygląda rozmieszczenie miast w Polsce? Których miast jest więcej - małych czy dużych?

5. Wskaż różnice między aglomeracją monocentryczną a policentryczną.

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

chemia:

- wiązania kowalencyjne i jonowe - utrwalenie

- znaczenie wartościowości pierwiastków chemicznych przy utrwalaniu wzorów i nazw związków chemicznych - utrwalenie

- do każdego tematu krok po kroku przykłady w podręczniku

 

kl. VIII

j. polski:

- obowiązkowe przeczytanie lektury "Pan Tadeusz"

- proszę utrwalić wiadomości z podręcznika dotyczące słowotwórstwa i fleksji str. 336-345; wykonać w zeszycie ćwiczeń zad. od str. 105-110

- obejrzyj prezentację "Użytkowe formy wypowiedzi pisemnej" pt. video online pobierz, a następnie napisz zaproszenie na spotkanie z pracownikiem muzeum etnograficznego, który opowie o tradycjach i zwyczajach wielkanocnych. Napisz też ogłoszenie o organizowaniu akcji na rzecz dzieci niepełnosprawnych

j. angielski:

- materiały służące do przygotowania do egzaminu ósmoklasisty zostaną przesłane przez portal społecznościowy facebook

matematyka:

- materiały i zadania dla uczniów będą publikowane w chmurze internetowej na Dysku Google. Wejście na dysk jak na lekcjach informatyki. Otwieramy przeglądarkę Google i w prawym górnym rogu klikamy w te 9 kwadracików i wybieramy Dysk Google.

- logowanie: hasło: A1b2c3d4!

klasa VIII loguje się na konta:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

- zadania proszę rozwiązywać w zeszytach przedmiotowych

historia:

- temat: Początki władzy komunistów w Polsce

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 158-163, a następnie odpowiedzieć na pytania:

1. Jak przebiegały granice Polski po II wojnie światowej?

2. Przedstaw zmiany ludnościowe na terenie powojennej Polski.

3. Kogo nazywano repatriantami?

4. Przedstaw postawy polskich obywateli przejawiane wobec przejęcia władzy przez komunistów.

5. Omów metody, którymi posłużyli się komuniści w celu przejęcia pełni władzy w Polsce. (Referendum ludowe - 1946 rok, Sfałszowane wybory - 1947 rok).

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

WOS:

- temat: Państwo i demokracja

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 122-125, a następnie odpowiedzieć na pytania:

1. Czym jest państwo?

2. Wymień i scharakteryzuj cechy państwa (cztery).

3. Jakie państwo pełni zewnętrze i wewnętrzne funkcje?

4. Scharakteryzuj rodzaje ustrojów politycznych:

- demokracja,

- autorytaryzm,

- totalitaryzm.

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

geografia:

- temat: Ludność Ameryki

- proszę przeczytać tekst z podręcznika str. 122-125, a następnie odpowiedzieć na pytania:

1. Podaj znaczenie terminów - grupa etniczna, metysi, mulaci, zambosi.

2. Wymień przyczyny zróżnicowania etnicznego ludności obu Ameryk.

3. Jak wygląda życie Indian, czyli rdzennej ludności Ameryki.

4. Wymień najważniejsze skutki zanikania kultur pierwotnych w Ameryce.

- temat lekcji oraz odpowiedzi do zadań muszą znaleźć się w zeszycie przedmiotowym

chemia:

- budowa właściwości i zastosowanie alkenów - przykłady w podręczniku - utrwalenie

 

Wychowanie fizyczne - dla wszystkich uczniów kl. IV-VIII: w tym wyjątkowym czasie nadal dbamy o rozwój fizyczny i nie zapominamy, że ruch to zdrowie :) Wykonujemy proste ćwiczenia gimnastyczne, np. przysiady, pajacyki, skłony tułowia, krążenia ramion itp. Można też obejrzeć w Internecie dowolny mecz piłki nożnej, siatkowej, ręcznej lub koszykowej.